Vecka 28!

Idag går jag in i vecka 28 och det är 90 dagar kvar till bf!

Börjar känna mig lite stressad. Har vi allt vi behöver? Kommer allt vara klart och i ordning när bebis kommer?
Men jag tror att vi har ganska bra koll.. Det enda vi saknar nu är ett babyskydd och vi har väl inte riktigt bestämt oss vilket vi ska köpa.
 
Idag när jag vaknade så bråkade bebis runt som tusan i magen. Det kändes som att han liksom tog spjärn och pressade ut sin rumpa för kung och fosterland OCH DET GJORDE HUR ONT SOM HELST. Till slut grät jag för att det gjorde så ont, man kände liksom hur han bara pressade och pressade och pressade, trodde seriöst att det skulle gå hål i skinnet och att han skulle komma ut. På riktigt, för en liten stund så tänkte jag att nu föds han vilken sekund som helst, jag måste ringa ambulans! Han vägrade flytta på sig också. Desto mer jag putta på honom desto hårdare pressade han tillbaka. Såhär såg det ut när han hade lugnat sig LITE.
 
Han har grejat i magen och gjort kullerbyttor i princip hela dagen. Han är inte still en sekund! Haha. Men hur ont det än gör och hur obehagligt det än är så blir man ju bara helt förälskad.
 
Dagens magbild när magen är normal, haha:
 
Tydligen så ska han växa som hejsan i några veckor nu och det står i appen att det kan kännas obehagligt upp mot bröstkorgen eftersom livmodern växer och trycker på så mycket. På fredag ska jag mäta sf-måttet igen men jag är inte ett dugg orolig för jag känner tydligt själv att den växt en del sen sist. Så det blir nog bra.
 
Nu ska jag ta och diska och greja lite. Sen blir det lunch och kanske en liten powernap, haha.

1

Men vilken fin mage du har! 😃

Svar: tack snälla du =)
Michelle

2

Åh njut av graviditeten. Vilken fin mage, man ser vilken favoritsidan är :)

3
» emma

De går undan , inte långt kvar nu =)

4

Wow vilken häftig bild du fick där på din bebis ! :D
Jätte söt :)


Kom ihåg