5 fakta



• Jag fick min första värk när jag satt i väntrummet hos barnmorskan. Där satt även 3 andra gravida tjejer och det enda jag tänkte var "Herregud vad pinsamt! Ska jag föda nu!? HÄR?!" (Det skulle jag inte. Det dröjde nästan 1,5 dygn innan han var ute.) 

• Vi åkte till förlossningen vid 16.30 den dagen men blev hemskickade med orden "det är ingen bebis på gång på långa vägar!" (Vi åkte tillbaka 00.30 och då var det igång..)

• Jag blev inte irriterad på Jim en enda gång under hela förlossningen. Trodde nämligen att jag skulle skälla och vara arg. Men inte ett enda argt ord! 

• Mitt roligaste minne är när Jim kryper runt på alla fyra efter mig och torkar fostervatten från golvet. 

• Dom som var med vid min förlossning gav mig massa beröm och sa att jag födde barn som om jag gjort det flera gånger tidigare. (Tack alla böcker jag läste och föreläsningen jag var på!!)



Kom ihåg