Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan.

Idag har jag varit på besök hos både Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan.
På bägge ställena hade jag tur att få prata med trevliga personer.
På arbetsförmedlingen ville jag ta reda på vad som gällde eftersom att jag tydligen "förvärvsarbetar" för tillfället. Jag fattar inte ens vad det betyder men enkelt förklarat så betyder det typ att jag jobbar fast jag inte jobbar.. HAHA.
Så efter det ville jag till Försäkringskassan för att kolla så att jag verkligen behåller min SGI genom det här förvärvsarbetet. Och det gjorde jag! Så allt är precis som det ska och ett papper är påväg hem till mig som jag ska fylla i för att ansöka om föräldrapenning. Spännande.
 
Mycket siffror, dagar, osv osv hit och dit och jag fattar väl typ hälften... Men det blir nog bra.
Fick även en massa bra tips av henna på försäkringskassan om hur jag skulle söka osv.
Så nu är jag nöjd.
 
Nu ska jag ta och byta sängkläder och starta en maskin tvätt innan Jim kommer hem.
Vi behöver åka och storhandla direkt när han kommer hem.


Kom ihåg