Hamnade ute på landet



När vi var och handlade så ringde jims pappa och undrade om vi ville komma ut till honom och hjälpa honom skruva bort massa grejer på en bil han gör iordning :) så vi handlade färdigt och åkte ut hit, nu sitter jag i bilen för jag blev kall om magen (kan inte stänga jackan längre) medans dom är i garaget och skruvar loss en tank och lite annat. 

När vi var och handlade frågade Jim mig vad vi skulle ha till middag och då sa jag varmkorv. För några veckor sen hade jag extremt sug efter kokt korv ned bröd, jag tror egentligen att det var senapen jag var ute efter men den kan man ju inte äta direkt ur flaskan.. Eller? ;) hur som helst så köpte jag en varmkorv i korvtjorren tidigare idag och då kom suget tillbaka. 

Annars har jag inte haft så mkt cravings under graviditeten. I början var det clementiner och mjölk. Ett tag var det kiwi. Saltlakrits (så salt så att man fick ont). Och typ semlor men det vet jag inte om det är en craving på riktigt eller om jag bara älskar semlor helt enkelt och skyller på graviditetscravings så att jag ska få äta hur många som helst utan att få dåligt samvete... Haha.

En annan vanlig craving jag hört talas om är suget efter att tugga på en disksvamp. Det är tydligen många som känner det suget och dom flesta menar att det är för att det är skönt för tänderna på något vis. Jag förstår hur dom menar, för varje gång jag äter plommon så vill jag av någon konstig anledning doppa plommonet i choklad eller knäck eller liknande och låta det stelna, för att det skulle vara "skönt" för tänderna att tugga på. Jag har dock aldrig provat så jag vet liksom inte. Det är bara nåt som jag fått för mig. 

Tur vi var och handlade innan. Så jag kan sitta här och mumsa ;)








1
» Elin

Tack, det är beräknat i september, så än är det ett tag kvar. När är er lilla skatta beräknad? =)

Svar: Mysigt med en septemberbebis! Här är det beräknat 15e juni. Tiden har gått jättefort hittills så hoppas det går lika fort sista tiden :D
Michelle


Kom ihåg