Måndag

...OCH VILKET HÄRLIGT VÄDER!
 
 
Idag går jag in i vecka 29 vilket betyder att jag även gått in i tredje och sista trimestern! Jag räknas också som höggravid från och med denna vecka tydligen. Nu jäklar börjar det kännas mer verkligt för varje dag som går. Tänk att det är inte alls länge kvar innan vi får träffa vår son! Jag har aldrig längtat efter något såhär mycket förut!
 
Idag satt jag och magen i solväggen och läste Gudrun Abascal's bok "att föda". En tjej på instagram tipsade om den så jag gick till bibblan och lånade den idag. Verkar vara en riktigt bra bok. Jag hgar läst hennes andra bok, " Att möta förlossningssmärtan" och den gav mig väldigt mycket. Jag vill ju gärna förstå vad som händer hela tiden och det förklarades väldigt bra i den boken. Vad som händer, varför det gör ont, osv osv.
 
Hur har er helg varit? Min har varit förjävlig. (därav den dåliga uppdateringen.) Jag har haft ont ända från hårstråna på huvudet (ja, på riktigt!) hela vägen ut i tårna. Känt mig svullen och påväg att bli sjuk. Bebis har inte varit still en sekund knappt, det har gjort ont i ryggen, haft sammandragningar och som grädden på moset så har hormonerna spökat som aldrig förr. Känns som att jag har gråtit konstant hela helgen. Har inte varit ledsen överhuvudtaget men det var som att någon satte på en vattenkran och vägrade stänga av. Helt normalt under en graviditet tydligen, men jag tycker det är lite läskigt när jag inte förstår vad som händer i min kropp.
 
Nu har jag dragit igång lite bra musik och tänkte faktiskt storstäda hela lägenheten. Man får ju passa på när man har energin. Har märkt att den försvinner mer och mer nu.
 
Det är en spännande vecka hos oss men jag kan inte berätta riktigt varför än. Ni kanske får veta senare i veckan om ni har tur, men ni kan ju hålla tummarna iallafall! =)
 
Hoppas alla har en lika solig och fin Måndag som jag!
 
 


Kom ihåg