10 saker



1. Jag är livrädd för frätande saker.
Tack vare min bror. När jag var typ 8 år så var jag med min storebror i garaget och råkade få kopparpasta på mitt finger. "Bläää, vad är det här?" Sa jag till honom, varpå han tittar förskräckt på mig och skriker "AKTA DIG, DET DÄR ÄR JU FÖR FAN FRÄTANDE!!". Jag sprang därifrån skrikandes och gråtandes och ända sen dess så är jag livrädd för att få nånting frätande på mig. (Jag vet att kopparpasta inte är frätande haha) Tack brorsan.

2. Jag har pluggat flera språk.
Jag är tvåspråkig från början. Sen har jag pluggat spanska, franska och italienska i skolan, och på fritiden lärde jag mig turkiska och teckenspråk. 

3. Jag har haft tvångstankar.
Flera stycken! Men ett exempel: om jag tände lampan med höger pekfinger, så var jag tvungen att släcka igen för att tända med vänstern istället. På något vis för att det skulle bli "rättvist" för händerna. Men då blev det ju orättvist för att högern hade fått tända först. Så jag fick släcka igen och göra om proceduren fast börja med vänstern istället. Men det var ändå avigt så i slutet fick jag släcka igen för att trycka med båda pekfingrarna samtidigt istället. Mycket jobb bara för att tända en lampa va?! Dessa tvångshandlingar har jag slutat med lyckligtvis men jag kan erkänna att nu när jag tänker på det så börjar det ändå klia i fingrarna. 

4. Jag överlevde tsunamin 2004! 

5. Jag är livrädd för baciller.
Inte rädd för att dricka ur samma glas som någon men däremot gillar jag inte att vistas på sjukhus/vårdcentraler för jag inbillar mig att jag blir dösjuk av att andas den luften. När jag går förbi någon som ser sjuk ut så håller jag andan för att jag inte vill "andas samma luft" som den personen för då kanske jag också blir sjuk. Löjligt va??

6. Jag kommer bättre överens med killar än med tjejer.
Anledningarna är många. Men helt ärligt så tycker jag att brudar är riktigt jävla hemska. Elaka och sneaky. Oftast kan dom bara ha en kompis åt gången också. Jag litar helt enkelt inte på brudar. Har alltid trivts bättre med grabbarna! 

7. Det värsta jag vet är folk som skriver i gåtor på FB/instagram/bloggar i hopp om att få uppmärksamhet. 
Exempel: Anneli lägger ut en bild på en blomstrande äng och skriver "längtar!!". Folk skriver och frågar "vad längtar du till?" Och Anneli svarar inte. Nånsin.

Exempel 2: Anneli skriver "spännande dag idag ;) hoppas hoppas att drömmen slår in!!" Folk skriver och frågar vad det handlar om och Anneli svarar något i stil som "ah säg det du ;)" eller "det är hemligt!"

Snälla. Skriv inte nånting från första början då. INGEN BRYR SIG!!! 

8. Jag tror på spöken.
Jag har sett/hört mycket konstigt och oförklarligt i mitt liv. Det är också anledningen till varför jag är sjukligt mörkrädd! 

9. Jag levde på popcorn i två veckor.
Jag älskar popcorn och när jag precis hade flyttat hemifrån så åt jag BARA popcorn i två veckor. Ungefär 4 påsar micropop om dagen. Jag var tvärnöjd. Magen min var inte lika glad. 

10. Jag har 3 tatueringar.
• en pytteliten smiley som Idae gjorde tror jag? Eller var det svärfar?
• ett hjärta som Jim gjorde.
• texten "YOLO" som Idae gjorde.

Alltså min mamma gnällde alltid när jag var yngre att ge fan i att tatuera mig för det skulle man minsann ångra. Helt ärligt? Varför skulle jag ångra dom? Dom är skitfula alla tre, men jag går inte och jämrar mig för det. Jag märker ju dom aldrig och när jag väl gör det så skrattar jag bara för jag tycker det är roliga minnen. Ähh! Theodor kommer få tatuera sig bäst fan han vill, sålänge han är över 18 och 1) inte tatuerar sig mitt i plytet och 2) inte tatuerar massa kukar/hakkors/annat stötande!

Ha en trevlig dag! 

1

Vilka tuffa prylar! Vad roligt med en liten kille att köpa saker till! :)


Kom ihåg